O kavi

Kava i zdravlje

bobs_1_m.jpgOsim kofeina, kava sadrži i trigonelin koji se pod utjecajem topline, dakle pri kuhanju pretvara u vitamin niacin (iz grupe B vitamina). Uz to, kava sadrži oko 600 isparivih mirisa, bjelančevine, vodu, masnoće i mineralne soli. Na biokemijskoj razini, kava povećava lučenje katekolarnina, neuroprijenosnika koji imaju veze s takozvanim "bori se ili bježi" odgovorom, tj. odgovorom na stres. Uzbuđujući i stimulirajući učinak koji ima na živčani sustav glavni je razlog što veće količine ili, prekasno popijena šalica, mnogima ne dozvoljavaju zaspati...

Kavopije i stres

bobs_1_m.jpgRezultati istraživanja provedenog na Harvard Medical School, objavljeni početkom prošle godine u American Journal of Epidemiology, pokazali su da "nije utvrđena povezanost kave s kofeinom niti one bez njega, s rizikom od infarkta", pa čak i kod onih koji piju mnogo kave tj. četiri šalice dnevno. Istraživanjem je obuhvaćeno 340 muškaraca i žena koji nisu imali infarkt ili anginu pektoris prije projekta. Rezultati su dobra nadogradnja na istraživanje o povezanosti kave i bolesti srca i krvnih žila. Naime, 1997. godine, u američkom "National Institute of Health" procijenili su nekoliko istraživanja na temu kofeina i zaključili da nema "izravnog odnosa između unosa kave i povišenog krvnog tlaka"...

Kava štiti muškarce

bobs_1_m.jpgIma i novijih istraživanja koja govore u prilog kavi - tako su u Journal of the American Medical Association objavljeni podaci desetgodišnjeg sveobuhvatnog istraživanja o zdravlju muškaraca koje je vođeno u Brigham and Women 's Hospital u Bostonu. Uključeno je 46.000 muškaraca u dobi od 40 do 75 godina, koji su odgovarali na niz pitanja o načinu života i svome zdravlju, pa tako i o pijenju kave. Rezultati pokazuju da dvije do tri šalice kave s kofeinom dnevno, smanjuju rizik od stvaranja žučnih kamenaca kod muškaraca za 40 posto. Kod onih koji piju četiri ili više šalica, rizik je manji za 45 posto. Znanstvenici su zaključili da oni koji piju kavu bez kofeina te čaj i sokove, ne konzumiraju dovoljno kofeina i nemaju jednaku zaštitu...

Kofein iz kave djeluje na fetus?

bobs_1_m.jpgKada se govori u utjecaju kave i drugih napitaka s kofeinom na zdravlje treba se sjetiti da su oni "juhica" različitih kemikalija s raznolikim farmakološkim međudjelovanjem koje može biti i suprotno djelovanju kofeina. Primjer su klorogenične kiseline za koje se pokazalo da djeluju na prijamnike, receptore opijata na isti nacin kao lijekovi koji blokiraju takozvani "dobar osjećaj" koji tjera ljude na korištenje narkotika i alkohola. Danski su znanstvenici prije četiri godine, dokazali da nefiltrirana kava podiže razine lošeg LDL kolesterola za 9 do 14 posto, dok ista količina filtrirane nema taj učinak. Znanstvenici to pripisuju učincima kavestola i kahveola, dvaju alkohola nađenih u kavinom ulju...

Milman kava na Facebooku Za prikaz bannera potreban je Flash player Milman Kafematik Bar aparat za espresso kava doze - BESPLATNO! Milman d.o.o. zadovoljava HACCP i ISO 9001:2008 sustave kontrole kvalitete